Home / Blog / Mám web a čo ďalej?

Mám web a čo ďalej?

V roku 2001 som zažil základnú vojenskú službu. Pamätám si, akoby to bolo dnes, keď sme mali slávnostný pochod a prísahu. Sestra môjho kamaráta z vojny bola veľmi pekná baba a ja som rozmýšľal, ako na ňu zapôsobiť. Ako si ma všimne. Skoro 300 vojakov, jeden ako druhý. Všetci pochodujú to isté, hoc jednému hrala v hlava sonáta, inému Prodigy. A tak počas slávnostného pochodu som sa proste odpojil z davu (zrovna mi hral v hlave Afroman), dopochodoval k uvedenej slečne, ktorá bola hrdá na svojho brata a usmial sa zo vzdialenosti asi jeden meter.  Otázka: “Smiem vás niekam pozvať, tak o 9 mesiacov?” zapôsobila. Vtedy mi bolo jasné aj to, že moje kroky povedú rovno na pár dní do vojenskej samotky.

Pýtate sa, čo má tento príbeh spoločný s webom a prečo to píšem? Pretože úspech nielen na vašej stránke, ale aj v živote znamená odlíšiť sa. Byť iný. V prípade vojaka stačilo porušiť vojenskú prísahu, v prípade webu je to oveľa ťažšie. Takže keď sa tešíte z nového webu, zďaleka nemáte vyhraté. Vyhľadávač menom Google možno váš web vôbec ani nezaregistruje.  A ak aj zaregistruje, možno budete na stránke 40 vo vyhľadávaní. To znamená asi to, ako nevykročiť z davu rovnakých vojakov, rovnakých mundúrov.

Podstatné, čo musíte urobiť, je prekabátiť Google. Hrať podľa jeho pravidiel a vyhrávať. Výhra znamená, že sa zobrazíte na prvej stránke. Šaman, ktorý vám pomôže a ovláda tajomstvá Googlu a jeho indexácie sa volá „SEO konzultant“, niektorí si zvyknú hovoriť aj menami “SEO analytik” a podobne.  Nevedia síce premeniť kameň na zlato, zato dobrá SEO optimalizácia od špecialistov je zlatom nezaplatiteľná. Pretože až vtedy, keď sa dostávate hore vďaka dobrej optimalizácii, budovaniu spätných odkazov, linkbuildingu a iným šamanským metódam bežnému človeku neznámym, až vtedy začínate byť úspešný, viditeľný a začínate zarábať. Samozrejme, nezabudnite na dobrý obsah vášho webu, pretože ten dvíha návštevnosť. A o tú nám ide najmä. V tejto oblasti vám pomôže správne nastavená PPC kampaň  (Google Adwords, Etarget), ktorú vám tiež pomôže nastaviť váš SEO šaman.

Takže nezabudnite. Odlišujte sa. Majte unikátny obsah. Nekopírujte iných. Budujte si spätné odkazy. Využite služby SEO konzultantov. Dbajte o aktuálnosť vášho webu. Ale najmä, nevzdávajte sa.

Úspech zväčša drieme len kúsok od vás. A nie vždy má trpko-sladkú príchuť vojenskej samotky.

Text: Peter

Foto: www.sxc.hu

Leave a Reply