Home / Návody / Ako sa stať copywriterom?

Ako sa stať copywriterom?

V dnešnej dobe je nájsť si zamestnanie čoraz ťažšie. To je neodškriepiteľný fakt. Najmä , ak nemáte 18 rokov, 20 ročnú prax v obore, dlhé tmavé vlasy, štíhly driek, 3 vysoké školy a 8 titulov. Nedajbože, ak sa vo vašom občianskom preukaze objavuje rok narodenia 1961 a menej.  Vtedy sú vaše šance nájsť si prácu, ktorá vás bude nielen živiť ale aj baviť, oveľa nižšie.

Nevešajte však hlavu. Pri aktívnom hľadaní práce si môžete vypomôcť. Keď neprší aspoň kvapká. Tak hovorieva jedno príslovie.  A kvapkať môže aj z príležitostnej práce spisovateľa, copywritera.

Ako sa teda na toto povolanie pripraviť a čo by mal dobrý copywriter vedieť?

Čítajte!

Nikde nenačerpáte toľko skúsenosti a praxe, ako z textov. Aktívne čítajte, najlepšie každý deň.  Porastie vám vaša slovná zásoba. Vidíte, ako text správne vizuálne vyzerá. Už nebudete premýšľať aké I/Y napísať v slove bicykel, pretože si budete pamätať, ako je správne napísané. Čítanie je prvý predpoklad, ako sa môžete stať úspešným copywriterom.

Píšte!

Veľa píšte. Vymýšľajte si rôzne témy, dávajte do textov absurdné slová a snažte sa napísať,  čo najviac zmysluplný text. Správny copywriter to nemá ľahké. Raz píše na tému „Projekty domov“ , o hodinu neskôr na tému „Sexuálne harašenie na pracovisku“.

Myslím, že na tému výstavby rodinných domov sa dá toho napísať celkom dosť, nakoľko mnoho inšpirácií writer nájde v printových časopisoch, ale aj na mnohých internetových stránkach, takisto aj samotné katalógy s projektami domov pomôžu s inšpiráciou. So spracovaním projektu domu to má omnoho zložitejšie samotný architekt, ktorí musí mať dostatok skúseností, na to, aby vypracoval skutočne špičkový projekt. 
Taktiež si myslím, že aj druhá spomenutá téma je zaujímavá, a dá sa o nej napísať niekoľko zaujímavých článkov. A aby toho nebolo málo, writer musí vedieť behom pár minút zvládnuť naísať kratučký článok na tému „Vhodné tesnenia“.
Vymýšľajte si tie najťažšie výrazy, s ktorými sa musíte popasovať. Čím je zadanie ťažšie, tým bude väčšou výzva naplniť zmysluplný text. Predstavte si zadanie: hadice, sexshop, evolúcia. Že si z toho nedokážete upliesť žiaden zmysluplný článok?

Vstrebávajte veľa informácií

Nikdy neviete v akom kontexte sa vám informácie zídu. Nebuďte úzkoprsí, vzdelávajte sa vo všetkých možných rovinách. Viete sa skutočne porozprávať s kýmkoľvek o čomkoľvek? Ak áno, blahoželám. Veľmi dôležitý predpoklad pre prácu copywritera.

Uvažujte!

Zvažujte, čo chce váš klient textom dosiahnuť. Chce predať, upútať pozornosť, alebo zacieliť text na konkrétny produkt? Myslite aj na čitateľa, ktorý takýto text bude čítať. Je to ten istý čitateľ, ako chce váš zadávateľ článku?

Buďte sebakritický

Nepáčil sa zadávateľovi váš článok? Nevzdávajte to. Robte to znova a znova. Aj umenie copywritera sa vyvíja. Sú to stovky a stovky článkov, ktoré vás posunú vpred. Naučíte sa uvažovať, myslieť, cítiť ako copywriter.

Na záver jedna motivačná informácia. Viete, že kvalitný copywriter za jednu normostranu textu (cca. 1800 znakov) môže získať aj 150 €? Motivačné však?

Text: Peter

Foto: www.sxc.hu

Leave a Reply