Home / Naučte sa písať kvalitné články

Naučte sa písať kvalitné články

Naučte sa písať kvalitné články ako copywriter 

Kvalitný obsah je základ dobrej web stránky. Ako na to? Všetko potrebné sa dozviete v nasledujúcich riadkoch.

 

Predtým, ako sa pustíte do písania článku, pripravte si nasledovné:

Téma článku. Definujte si o čom presne budete písať.  Pripravte si jednoduchú osnovu, stačí v bodoch, aby ste sa podľa nej mohli riadiť počas písania.

Úloha textu. Mali by ste mať jasno v tom či chcete článkom pobaviť, šokovať, predať produkt alebo službu.

Je téma článku pre vás neznáma? Naštudujte si ju. Dostatok materiálov nájdete na internete, blogoch, fórach a v odborných článkoch v internetových magazínoch. Nekopírujte texty, len si naštudujte čo potrebujete.

content is king

Štruktúra článku:

  1. Nadpis (v textových editoroch označovaný ako h1)

Nadpis je najdôležitejšia časť článku. Máte 2 až 3 sekundy na to, aby ste zaujali čitateľa. 8 z 10 čitateľov si prečíta len nadpis, ďalej v čítaní pokračujú len 2 z 10 čitateľov. Preto je dobré voliť krátke, jasné a výstižné nadpisy. Nezavádzajte, nadpis by mal súvisieť stým, čo je v nasledujúcom texte. V opačnom prípade môžete odradiť čitateľa. Nebojte sa použiť atraktívne slová alebo slang, nadpis článku má mať „šťavu“.

Veľký brat, google má veľmi rád správnu štruktúru textu. Dodržujte poradie h1, text, h2, text. Najväčšiu váhu ma práve nadpis. Kľúčové slová v nadpise budú len vaše plus.

  1. Popis

Jedná sa o 3 až 4 vety, ktoré majú udržať čitateľa v strehu. Použite to najlepšie čo sa dá, tu je priestor aby ste vybrali esá z rukáva a vzbudili ešte väčší záujem.

  1. Dôležité slová zvýrazňujte

Google a internetové prehliadače dávajú vyššiu dôležitosť, takýmto slovám. Ľudia chcú všetko hneď teraz, nemajú čas, ponáhľajú sa preto veľa z nich číta rýchlo, pomôžte im v tom.

  1. Pridajte video alebo obrázok

Spestríte tým článok a čitateľ si vie lepšie predstaviť o čom píšete. Nezabudnite na popisy obrázkov (v html označovaný ako alt). Pri recenziách, aktualitách a návodoch by mali byť obrázky samozrejmosťou.

  1. Kľúčové slová

Optimalizujte svoj text, používajte vhodné kľúčové slová. V tomto vám pomôže google adword keywords tool. Nezabúdajte však na to, že článok je určený predovšetkým ľudom a nie robotom, ktorý analyzujú vašu stránku.

  1. Odkazy

Používajte hypertextové odkazy, odkazujte na podstránky, produkty a ďalšie články. Dostaňte čitateľa prostredníctvom textu  a odkazov tam, kam ho chcete dostať.

  1. Veľkosť písmen

Väčšie je lepšie ako menšie.

  1. Vyvolajte akciu

Vyzvite na konci článku čitateľa k akcii. Využite to, ponúknite mu odoberanie newslettrov, zapojte ho do ankety, odkážte ho na ďalšie zaujímavé články dajte mu možnosť pridať komentár.

Ako posledné, dajte si pauzu. Hodinu, dve prestaňte myslieť na to o čom píšete. Prečítajte si článok…potom upravujte, skracujte a zjednodušujte.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*