Keď vám mráz, ľad alebo sneh poškodí majetok, nečakajte a konajte. Aby ste čo najskôr dostali odškodné od poisťovne, treba vedieť, čo robiť krok za krokom. Čo nezanedbať pri hlásení poistnej udalosti?
Prvá pomoc pre váš majetok
V prípade, že vám snehová pokrývka poškodí strechu či zamrznutá voda roztrhne potrubie, každá minúta je drahá. Hneď, ako sa niečo stane, je potrebné zabrániť ďalšiemu šíreniu škôd.
V prípade poškodenej strechy ide o zakrytie, keď ide o potrubie, treba zatvoriť hlavný prívod vody. Následne treba:
- zhotoviť fotografie škodovej udalosti,
- čím skôr nahlásiť poistnú udalosť poisťovni, aby vám mohla dať pokyny, ako ďalej postupovať,
- ak ide o trestný čin, kontaktovať políciu.
Aké informácie bude od vás potrebovať poisťovňa?
Aby ste to mali čo najjednoduchšie, pripravte si:
- poistnú zmluvu alebo aspoň jej číslo,
- osobné údaje všetkých, ktorých sa škoda týka
- čo najpodrobnejšie info o škode – čas, miesto a okolnosti vzniku,
- zoznam poškodeného majetku s vekom vecí a cenami, za ktoré ste ich kúpili,
- ak nájdete doklady o kúpe vecí, priložte aj tie.
Škodu môžete nahlásiť aj online
Ak máte poistenie majetku v Union poisťovni, škodu môžete nahlásiť 24 hodín denne, 7 dní v týždni. V dnešnej dobe je najpohodlnejšie spraviť to cez webový formulár poisťovne, v prípade rozsiahlej škody, ktorá vám znemožňuje každodenné fungovanie, môžete využiť telefonický kontakt.
V každom prípade zahrňte všetky informácie, ktoré máte. Predídete tým tomu, že by vás neskôr niekto otravoval pre chýbajúce údaje.
Technik zhodnotí rozsah katastrofy
Poisťovne si málokedy vystačia len s fotkami alebo videozáznamom, preto k svojim klientom posielajú na obhliadku technikov.
S ním môžu prekonzultovať detaily a nechať si poradiť ďalší postup pri odstraňovaní škôd. Napríklad kedy sa môže začať s opravami, aby to poisťovňa akceptovala.
Dokončujeme papierovačky
Procesu vybavovania urýchli, ak čo najskôr poisťovni doručíte aj faktúry za opravu či kúpu poškodených vecí, správu od polície, ak vyšetrovala škodu či lekársku správu, pokiaľ došlo aj k zraneniu.
Kedy sa dočkáte odškodného?
Keď poisťovňa získa všetky podklady, pustí sa do vyhodnocovania vášho prípadu. Záleží od rozsahu a typu škôd, ako dlho to bude trvať.
Niektoré prípady sa dajú uzavrieť do pár dní, pri iných môže likvidácia trvať aj dlhšie. Najmä ak ešte treba čakať na vyjadrenie tretích strán, ako je autoservis, polícia, lekár či svedkovia.
Poisťovňa vás bude informovať, ak bude niečo potrebovať alebo keď dospeje k finálnemu verdiktu. Ak pôjde všetko hladko, svoje odškodné by ste mali dostať do niekoľkých týždňov.