Home / Vyberáme / Koronavírus vyhnal Slovákov z kamenných obchodov na internet

Koronavírus vyhnal Slovákov z kamenných obchodov na internet

Zatvorené! Tak vypadali kamenné obchody na Slovensku pár týždňov naspäť a nikto nevie, či sa situácia nebude opakovať. Tento fakt naštartoval doslova radikálny záujem o nákupy cez internet. Ale zmenil aj pohľad obchodníkov – hlavne tých, ktorí internet zanedbávali či úplne ignorovali.

Obchodníci sú dnes iní

Kto mal doposiaľ malý obchodík na malomeste, ale aj v niektorej slovenskej metropole, nemusel mať záujem rozširovať svoje podnikanie aj do online sféry. Ku koncu roku bolo na Slovensku 12 600 e-shopov. Nie sme síce taká e-shopová veľmoc, ako Česká republika, kde ich je cez 43 000 (pri dvojnásobnom počte obyvateľov), ale aj tak je to veľmi úctyhodné číslo. Pre obchodníkov to ale znamená veľkú konkurenciu. Aby sme boli schopnými online predávať a investícia do internetového obchodu mala zmysel, je nutné investovať do online marketingu (SEO, reklama na Googlu apod.). Často bez istoty, že v silnej konkurencii obstojíme. Stačí, že si ako malý e-shop nemôžeme dovoliť dotovať cenu za dopravu, ako to často robia veľké mega e-shopy, a ihneď sme v nevýhode. Ale koronavírus tento skepticizmus k ecommercii radikálne zmenil. E-shop dnes budujú aj najväčší skeptici. Stal sa nutnosťou pre dobu neistoty.

Zmenil sa aj zákazník

Strach z nákazy koronavírusom, nutnosť zostať v karanténe a samozrejme zavreté predajne nás donútili začať nakupovať viac ako predtým. Žiadne výlety od jedného hypermarketu k druhému, aby sme zistili, kde je lacnejšie maslo, trvanlivé mlieko, či kde čo majú nového pre dcéru alebo vnučku na seba. Zo dňa na deň nám muselo prestať vadiť nakupovať detské topánky bez vyskúšania, dokonca sme sa vrhli na nákup potravín cez internet. Typické „z núdze cnosť“ sa premietlo do nášho nakupovania trvalo. Zvykli sme si, vyskúšali a chceme teraz nakupovať inak. Vďaka koronavírusu sa digitalizoval snáď už skutočne každý. Nákupné zvyklosti Slovákov sa menili už dlhodobo, ale teraz nastal skutočne radikálny skok.

Naučte sa plánovať svoje výhodné nákupy online

Aj Slováci sa konečne učia vyčistiť svoje poštové schránky od letákov, u ktorých nevieme, kto ich držal v ruke, a ktoré sú naviac ekologickou záťažou pre prírodu. Tlačené letáky už nepotrebujeme. Kupino.skponúka na jednom mieste 366 aktuálnych letákov s akčnými cenami, ale aj priamo prehľad o 2851 produktoch v zľave. Tieto čísla sa samozrejme neustále menia podľa aktuálnej ponuky obchodníkov. Kupino.sk zlacňuje naše nákupy, šetrí peňaženku a za nás bojuje za trvalo udržateľný rozvoj. Pre nás to znamená rýchlo nájsť, kde je to, čo potrebujem kúpiť práve teraz v akcii i kam sa nám vyplatí ísť na nákup. Supermarkety aj ďalšie obchody tak môžeme navštevovať menej často a vždy s prehľadom toho, čo tam chceme či potrebujem kúpiť. A menej návštev obchodu znamená aj menšie riziko styku s nákazou.