Home / Návody / Ranný voľnobeh škodí aj Opel Mokka! Čo robiť inak?

Ranný voľnobeh škodí aj Opel Mokka! Čo robiť inak?

Ranný voľnobeh škodí aj Opel MokkaAko aj telo, tak aj vaše vozidlo potrebuje naštartovať metabolizmus. Náš Opel Mokka tiež nie je výnimkou. Pokiaľ ho budete zaťažovať hneď z rána, odzrkadlí sa to na ňom z dlhodobého hľadiska. Namiesto toho nechajte vozidlo zahriať aspoň 20-30 sekúnd predtým, ako niekam pôjdete. Všetko sa tak stihne zohriať do optimálnych prevádzkových teplôt a auto bude pripravené na jazdu.

Zahrievanie počas jazdy

Prečo sme v úvode spomínali 20-30 sekúnd zahrievania vozidla? Niektorí ľudia pred odchodom do práce naštartujú auto a nechaju ho niekoľko minúť na voľnobeh. Aj keď sa vozidlo zohreje, pre ovzdušie ani pre autá ako Opel Crossland to nie je dobré.

V podzemných parkoviskách si môžete všimnúť značky, ktoré prikazujú vypnúť motor. Ak by každý človek v tejto garáži naštartoval vozidlo na niekoľko minúť, nedalo by sa tam dýchať. Preto je nevyhnutné opustiť od komfortu vyhriateho vozidla a štartovať tesne pred jazdou.

To stále nevysvetľuje dôvod, prečo by ste mali prestať jazdiť na voľnobeh hneď z rána. Odpoveďou je, že sa vozidlo nestihne dostatočne zohriať na to, aby bolo schopné takejto jazdy. Opel Mokka ako aj každé moderné vozidlo sa zahreje samo počas jazdy.

Pravdepodobne vám už došlo, že zahrievanie vozidla stojí peniaze. Každé takéto dlhodobé zahrievanie sa časom spočíta na displeji benzínovej pumpy. Každá hodina voľne naštartovaného vozidla vás vyjde na 1,5 až 2 litre benzínu bez toho, aby sa vozidlo pohlo.

Výhody moderných vozidiel

Autá vyrobené po 80-tych rokov sú vybavené motormi so vstrekovaním paliva. Výnimkou nie je ani Opel Grandland. Zahrievanie pomocou karburátora bolo bežnou praxou, pretože sýtiču trvalo niekoľko minút, kým vyprodukovalo dostatok vzduchu.

Bez presnej zmesi vzduchu a paliva by autá pri pohybe jednoducho zastali. Dnešné osobné a nákladné autá sú vybavené snímačmi v systéme elektronického vstrekovania paliva, ktoré vykonávajú rovnakú prácu ako sýtič, hoci rýchlejšie a oveľa efektívnejšie.