Home / Blog / PR články / PR články a ich význam

PR články a ich význam

V poslednej dobe akoby sa s nimi vrece roztrhlo. Množstvo ponúk na písanie PR článkov strieda množstvo dopytov po nich. No čo sú vlastne tie PR články a aký je ich význam?

PR články kedysi
Názov PR pochádza z marketingového výrazu public relations, teda vzťahy s verejnosťou. A kedysi boli PR články naozaj iba akýmisi tlačovými informáciami, ktoré oznamovali a prinášali verejnosti pozitívne informácie o firme, o nových produktoch firmy, či o udalostiach v podniku. Tieto články boli následne rozosielané a uverejňované rôznymi médiami. Dnešné PR články sú však úplne o niečom inom.

Digital Online Update Good News Concept

Dnešné PR články a internet
Čo je na dnešných PR článkoch iné? V prvom rade sa zmenil ich význam. Kým kedysi šlo iba o akési oznámenie pre verejnosť, dnes je cieľom PR článku osloviť konkrétnu cieľovú skupinu a priviesť ju k určitému správaniu. PR článok však nevyzerá ako typická reklama. Je z istej časti skôr klasickým redakčným článkom a jeho reklamná funkcia musí byť skrytá. Čitateľ teda ani netuší, že sa jedná o reklamu. Ďalšou zmenou je to, že dnešné PR články sú zväčša zverejňované na internete, občas tiež v tlačených periodikách.
S internetom súvisí aj ďalšia kategória PR článkov, a to SEO (search engine optimalization) články. Takýto článok, zverejnený na internete, navyše obsahuje aj spätné odkazy, ktoré zlepšujú pozíciu vo vyhľadávačoch. Kde ich zverejňovať?

Ako vhodne umiestniť SEO PR články
Nestačí len napísať kvalitný text. Je treba ho aj správne na webe umiestniť. Špecializované PR weby sú už minulosťou. PR článok sa dnes umiestňuje na tematické weby tak, aby oslovil cieľovú skupinu. Uvažujete, kde umiestniť svoj článok? Obrátiť sa môžete na blueinfo.sk. Ponúka totiž sieť magazínov, v ktorých je možné PR článok umiesť podľa jeho obsahu. Blueinfo tiež ponúka pomoc so samotným vytvorením kvalitného textu.
Prajete si napríklad osloviť cieľovú skupinu cestovateľov, turistov a svetobežníkov? Vybrať si môžete z týchto kvalitných magazínov:

  • Cestujte.sk. Čitateľ si tu nájde množstvo článkov zameraných na domáce i zahraničné turistické destinácie, informácie o hoteloch, či tipy na letnú i zimnú dovolenku.
  • Karpaty.sk. Internetový magazín a turistický sprievodca nielen o Karpatoch. Obsahuje tiež tipy a zaujímavosti zamerané na cestovanie a turistiku.
  • Spoje.sk. Predstaví Vám atraktívne slovenské i svetové miesta. Poradí, ako sa najvhodnejšie dopraviť do svetových i tunajších destinácií, a tiež či dovolenkovať dobrodružne na vlastnú päsť alebo radšej osloviť cestovnú agentúru.
  • Dialnice.sk. Prináša témy, ktoré sa cestovateľom určite zídu. Špeciálne informácie, aktuality i zaujímavosti zo sveta dopravy.
  • Motor.sk. Magazín pre všetkých, ktorí chcú byť vždy v pohybe.

Vybrali ste si? Alebo hľadáte čosi iné? Všetky tieto magazíny sú súčasťou siete kvalitných magazínov Blueinfo,s.r.o., kde toho nájdete omnoho viac!

FOTO: Rawpixel / Dollar Photo Club